четвер, 1 грудня 2016 р.







Виховна година





                                                                4-А клас





                                                          Вчитель: Іванюк І. В.


Мета
Освітня: продовжувати розкривати зміст поняття «милосердя» як однієї з основних духовно-моральних якостей людини.
Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати свої вчинки та вчинки інших , спонукати учнів проявляти милосердя у повсякденному житті.
Виховна: виховувати у дітей одну із важливих мо­рально-духовних якостей — милосердя
Обладнання: демонстраційний матеріал, технічні за­соби навчання
ХІД
І. Організаційний момент. Хвилинка знайомства з гостями
учитель. Діти, сьогодні до нас прийшли гості.
Отож, будьмо знайомі!
В нашім класі є Аліна,
 Вєроніка, Настя ,
І Альбіна є, й Софія
Ангелінка також.
Тут ви бачите Євгена.
Є Дмитро, і є Артур,
Владислав,
Також Максим.
(коли вихователь представляє учня, він встає й усмішкою вітається з гостями)
Кожен мрію свою має
І в майбутньому бажає:      (учні продовжують з місця)
-Добрим бути, справедливим,
-Працьовитим, не лінивим.
-Рідну мову свою знати,
-Старших завжди поважати.
-Свого ближнього любити.
-З усіма у мирі жити!
ІІ. Основна частина
1. Бесіда
Учитель Усі ви прагнете бути хорошими людьми. Дуже хочеться почути від вас, яка ж вона — хороша люди­на? (Відповіді учнів: добра, чуйна, весела, ввічлива, лагідна, милосердна, слухняна тощо.)
— Ми вчимося любити, бути добрими, ввічливими, працьовитими, вчимося берегти наше здоров’я, бути справедливими і співчутливими. Прагнемо завжди бути хорошими людьми.
2. Пошукова робота
Учитель. Дуже приємно, що в підготовці до цього заходу брали участь усі. Кожен із вас підготував інформа­цію про милосердя. Що ж, будь ласка, запрошую вас до створення стінгазети «Про милосердя».
Учні зачитують короткі повідомлення про милосердя і залишають їх на заздалегідь підготовленій стіннівці.
Ÿ Милосердя — це милість серця, жалісливість, м’якість, співчуття, ніжність, любов до людей.
Ÿ Милосердя — щиросердність, співчуття, готовність робити добро всякому, любов на ділі, здатність відгукува­тися на чужий біль. Людям милосердним притаманне спів­чуття стосовно сироти, інваліда, тяжкохворої людини, людини похилого віку, людини, яка потрапила в біду.
Ÿ Милосердя — це безкорислива допомога ближньому, яку людина здійснює від щирого серця.
Ÿ Милосердя — це не слабкість, а сила, тому що мило­сердя притаманне людям, які здатні прийти на допомо­гу. Бо здатність співчувати, співпереживати — це ознака духовної зрілості особистості.
Ÿ Милосердя — одна з найголовніших чеснот. Зводиться до співчуття, любові до ближнього, правдолюбства, реальної доброчинності щодо знедолених.
3. Робота в групах
Учнів об’єднують у дві групи. Даю кожній групі конверт із завданням. За певний проміжок часу учні в групах прочитують оповідання й опрацьовують запитання для роздумів і обговорення.
1 група
Оповідання В. Сухомлинського «Підлога буде чиста. А душа?»
Першокласниця Марійка, прийшовши додому, побачи­ла, що підлога в кімнатах чиста, аж блищить.
— Як у нашому класі після уроків, — сказала мамі Ма­рійка.
Хтось постукав. Мама відчинила двері. До хати ввійшла сусідка — престара бабуся Христина.Бабусі вісімдесят дев’ять років. У неї сім синів, три до­чки, багато внуків і правнуків. Мама низько вклонилася бабусі Христині, узяла її під руку й повела до вітальні. Жахнулася Марійка: надворі дощ, взуття у бабусі брудне, — там, де пройшла бабуся, розпливлися калюжі.
Коли бабуся пішла додому, Марійка сказала:
— А ми б до класу з такими брудними черевиками не впустили… Підлога ж мусить бути чиста…
— Підлога буде чиста, доню… А душа? — тихо сказа­ла мама.
 Запитання для роздумів та обговорення:
1. Чи знаєте ви когось подібного на Марійку?
2. Чи хотіли б ви дружити з Марійкою? Відповідь об­ґрунтуйте.
3. Що найважливіше для Марійки? Чому ви так дума­єте?
4. Яким би став світ, якби всі були такі, як Марійка?
( після обговорення учнями оповідання підсумовую сказане )
ВчительНіколи не можна залишатися байдужим. Саме байдужість — душевна вада Марійки. Байдужості протистоїть: співчуття й уважність, уважність до тих, хто тебе оточує, зацікавленість ними, занепокоєння тим, що з ними відбувається, милосердя. Це те, що є дуже важливим для кожного з нас.  
 2 група
Оповідання В. Осєєвої «Просто бабуся»
Вулицею йшли хлопчик і дівчинка. А попереду йшла ба­буся. Було дуже слизько. Бабуся послизнулася і впала.
— Потримай мої книжки! — гукнув хлопчик, переда­ючи дівчинці свій портфель, і кинувся на допомогу бабусі.
Коли він повернувся, дівчинка запитала його:
— Це твоя бабуся?
— Ні, — відповів хлопчик.
— Мама? — здивувалась подруга.
— Ні!
— Ну, тітка? Чи знайома?
— Та, ні ж-бо, ні! — відповів хлопчик. — Це просто бабуся.
 Запитання для роздумів та обговорення:
1. Чому дівчинка подумала, що це рідна бабуся хлоп­чика?
2. Чи допомагав хтось із вас тому, хто не мав можли­вості вам віддячити?
3. Чи допомагали вам незнайомі люди? Наведіть при­клад.
4. Якби всі, кого ви знаєте, завжди допомагали іншим, як, на вашу думку, змінилося б наше місто (село)
(після обговорення учнями оповідання підсумовую сказане )
ВчительСпівчуття, милосердя виражається в по­требі допомагати іншим. Милосердній людині не власти­во відступати від допомоги іншим при думці про власні проблеми. Коли вона бачить іншого, то легко уявляє рід­них людей або себе на його місці. Звідси й виникає по­треба — допомогти, проявити милосердя.  
4. Асоціативний кущ. Гра «Я вибираю»
Вчитель. Усе в житті і, власне, саме життя має свій початок. Річка починається зі струмочка, подорож — з першого кроку, мелодія — з першої ноти, будинок — з першої цеглини.
 Учні один за одним підходять до дошки, на якій розміщені смужки паперу із надрукованими словами: любов, радість, доброта, лагідність, послух, терпіння, справедливість, прощення, працелюбність, заздрість, жадібність, користолюбство, ненависть, байдужість, жорстокість, брехливість, сум, і зображення серця із на­писом у центрі «милосердя». Кожен учень обирає одне зі слів, розміщує біля «серця» й аргументує, чому він обрав саме цю чесноту.
— Людина, у серці якої є усі вибрані вами чесноти, — дуже щаслива людина. Вона завжди відкрита до людей, до їхніх переживань. І навпаки, якщо в серці людини мають місце ті негативні якості, які ви свідомо залишили ось на цій частині дошки, то така людина не має спокою, радості у житті. Її серце темне від злоби, від байдужості, ворож­нечі.
На дошці біля негативних якостей, які залишилися,  розміщую серце чорного кольору.
5. Вправа «Відкритий мікрофон»
Завдання: закінчити думку «Бути милосердним — це…»
(Наприклад: бути добрим; вміти співчувати; про­відати хворого; допомогти людині похилого віку; уміти жертвувати тощо.)
Вчитель. Так, усе, що ви сказали — це не що інше, як прояв милосердя. Скажіть, будь ласка, чи в час, у який ми живемо, люди милосердні? (Учні обмінюються думками.)
— Уважно вас вислухала й роблю висновок, що ви правильно міркуєте.
Ю. Вавринюка «Любити ближнього».
Учень. Любити ближнього — як складно і як просто.
Не з примусу, не з шани чи за щось.
Прийти до нього в дім хорошим, добрим гостем
І запитати: «Як тобі жилось?»
Учениця. І просто усміхнутись. Просто дати руку.
Не треба жертви — крихітку тепла.
Любити ближнього — ділити разом муку,
Яка у серці раптом проросла.
Вчитель. Якось одна делегація журналістів вирі­шила зустрітись з Матір’ю Терезою, подивитися на її ро­боту і зняти репортаж про її місію. Журналісти побачили жахливі умови, у яких працювала й віддавала себе людям ця мужня жінка. Один із них сказав: «Я б і за мільйон до­ларів цього не робив би». Мати Тереза відповіла: «Я б та­кож цього не робила за мільйон доларів, але я це роблю безкоштовно, бо в моєму серці є любов до цього народу».
Ось головна думка, яку я хотіла би донести сьогодні до вас, діти.
 У доброчинності повинна бути закладе­на любов і поклик серця. Тільки тоді вона принесе взаємне задоволення, очікуваний результат. Добро­чинність або милосердя — це насамперед любов до ближнього.
 ІІІ. Заключна частина.

ВчительЯ вірю в те, що ви обов’язково будете милосердними, бо ваші серця багаті на любов. Без любові милосердя — це порожній звук. Не чекаймо, щоб хтось інший починав проявляти милосердя. Ми почнімо роз­сівати зерна доброти, щедрості, і світ буде змінюватися. Пам’ятаймо, що «любов — це єдиний скарб, що помножується, це єдиний дар, що росте тоді, коли його роздають» (Б. Ферреро «Коло радості»).

Немає коментарів:

Дописати коментар